Als coach sta ik voor een onderzoekende, een vraagstellende benadering:
- Wat zie je echt als je kijkt naar een foto?
- Wat wil je vertellen met jouw foto?
- Hoe vertaal je jouw idee/concept naar een foto?
- Op welke wijze kan techniek worden benut om je beeldverhaal vorm te geven?
- Wat beleef je als je kijkt naar een foto?
Ervaring
Als fotoliefhebber ben ik begonnen met het doorlopen van de opleiding op de school voor fotografie in De Haag, nu onderdeel van de kunstacademie. Waarna ik de grote stap heb genomen om mij te vestigen als fotograaf. In de loop der jaren heb ik een grote diversiteit aan opdrachten mogen doen voor o.a. Greenpeace, Stadsschouwburg Amsterdam, Ministerie van Buitenlandse zaken, Dogtroep, BKB, ZIN magazine en Hornbach.
Verder heb ik o.a. les gegeven voor; de Fotoacademie Amsterdam, Canon, het NIDF en heb ik diverse workshops gegeven voor o.a. de Postcode loterij (beter leren kijken). Als coach heb ik diverse fotogroepen begeleid waaronder fotogroep H3 en fotogroep Haarlem. Daarnaast heb ik de afgelopen jaren werk mogen beoordelen en bespreken voor de Fotobond Kennemerland.
Visie
Niets is wat het lijkt: Dat wat we waarnemen is interpretatie, vervorming, invulling en aanvulling van de werkelijkheid. We vormen in onze gedachten een eigen verhaal, voortkomend uit wat we zowel intern als extern beleven.
Werkwijze
- Mijn werkwijze is gericht op prikkelen, onderzoeken en stimuleren.
- Onderzoeken waar ligt jouw ontwikkeling, waar ligt jouw richting?
- Prikkelen in durven nieuwe en onbekende wegen in te slaan en verder te gaan dan de begaande paden.
- Stimuleren om jouw doel, jouw beeldverhaal zichtbaar te maken.
Door het geven van verrassende en inspirerende opdrachten zullen deze aspecten ruimschoots aan bod komen. Bij het bespreken van foto’s gaan we samen kijken naar; hoe lezen we een foto, hoe zet je jouw idee om in een pakkend beeldverhaal, hoe maak je van een stapel foto’s een serie en wat kun je doen om je beeld te versterken.
Deze werkwijze bied ik aan voor groepen maar ook voor individuen.